A szegény kisgyermek panaszai

Szempontok a versfüzér értelmezéséhez:

  • Mielőtt elolvasnád a szöveget, írj néhány gondolatot a gyermekkorról! (Miért volt jó gyereknek lenni, tekinthetjük-e ezt az időszakot a felhőtlen boldogság korszakának, milyen nehézségei lehetnek a gyermeki létnek?)
  • A Mint aki a sínek közé esett alapján vázold fel a szöveg beszédhelyzetét!  (A lírai én nézőpontja, a megszólalás fiktív/elképzelt, megalkotott körülményei.)
  • Miért tekinthető a kezdő és a záródarab alapján keretes szerkezetűnek a mű? (a Mint aki a sínek közé esett és a Menj, kisgyerek címűekről van szó.)
  • Hogyan értelmezhető az “édes kisfiam” megszólítás, kire vonatkozik?
  • Keress példákat mind a gyermeki, mind a felnőttkori látószög szövegbeli érvényesülésére!
  • Értelmezz legalább öt szóképet a műből!
  • Melyik stílusirányzat látásmódjához kapcsolódik a Mostan színes tintákról álmodom kezdetű rész? Milyen jelentéskörökbe illeszkednek az egyes színek, miért?
  • Miben különbözik a “varangyos” rész a csáthi megközelítésmódtól?
  • Hogyan viszonyul a vers beszélője a gyermekkorhoz, élethez, halálhoz?

11393759_851040531627829_1721854801047962063_o

(Kocsán Nikolett illusztrációja)

11348944_855713177856960_686330141_n

(Szűcs Kitti)

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>