Villon

Villon költészete
Csoportmunka

  1. Készítsetek idővonalat, jelöljétek be rajta Villon életének fontosabb eseményeit! (Tk. 55. alapján)
  2. Feladatok a Jó tanítás balladája című vershez: (Tk. 57.)
  3. Mi jellemzi a versformát? (Versszakok száma, sorok száma versszakonként, rímképlet)
  4. Milyen foglalkozásokat, pénzszerzési módokat mutatnak be az egyes versszakok?
  5. Mi a refrén tapasztalata?
  6. Értelmezzétek a címet!
  7. Feladatok a Ballada a vastag Margot-ról című vershez: (Tk. 60.)
  8. Kik a vers szereplői?
  9. Milyen szituációkban látjuk őket?
  10. Keressetek olyan kifejezéseket, melyek szokatlanok egy szépirodalmi műben! Mi a szerepük?
  11. Mi olvasható ki az ajánlás kezdőbetűiből?
  12. Próbálkozzatok ennek mintájára saját versszak írásával!
  13. Mit jelent a perdita szó?
  14. Az olvasottak alapján értelmezzétek a következő, Villon életművére vonatkozó idézetet:
  15. Azt mondják, a középkort az ismeri meg igazán, aki a Divina Commediát (Isteni színjáték) olvassa. De hogy a középkort megismerjük, nem csak Dantét kell olvasnunk. Dantétól megtudjuk, milyen volt a középkorban a pokol és a menny. De Villontól megtudjuk, milyen volt a föld.” (Mészöly Dezső)

 

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>